Das Team
Die Menschen hinter dem ifo Institut bringen mit ihrer Expertise und Erfahrung die erforderliche Kompetenz in unsere Forschung und Dienstleistungen.
44 Treffer:
Aufsatz in Zeitschrift
Der Einfluss von Geduld und Risikobereitschaft auf internationale Unterschiede in schulischen Leistungen
Eric A. Hanushek, Lavinia Kinne, Philipp Lergetporer, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 10, 33-36
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 10, 33-36
Aufsatz in Zeitschrift
Patience, Risk-taking, and International Differences in Student AchievementMeasurement Counts: International Student Tests and Economic Growth
Eric A. Hanushek, Ludger Wößmann
2020
international-education.blog
2020
international-education.blog
Working Paper
Long-Run Trends in the U.S. SES-Achievement Gap
Eric A. Hanushek, Paul E. Peterson, Laura M. Talpey, Ludger Woessmann
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8111
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8111
Beitrag in referierter Zeitschrift
Public employment services under decentralization: Evidence from a natural experiment
Lukas Mergele, Michael Weber
2020
Journal of Public Economics 182, 104113
2020
Journal of Public Economics 182, 104113
Working Paper
Can Internet Surveys Represent the Entire Population? A Practitioners’ Analysis
Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Lisa Simon, Katharina Werner, Ludger Wößmann
2020
IZA Discussion Paper 11799
2020
IZA Discussion Paper 11799
Revised version of CESifo Working Paper 7222
Beitrag in referierter Zeitschrift
Weak Markets, Strong Teachers: Recession at Career Start and Teacher Effectiveness
Markus Nagler, Marc Piopiunik, Martin R. West
2020
Journal of Labor Economics 38 (2), 453-500
2020
Journal of Labor Economics 38 (2), 453-500
Aufsatz in Zeitschrift
Folgekosten ausbleibenden Lernens: Was wir über die Corona-bedingten Schulschließungen aus der Forschung lernen können
Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 06, 38-44
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 06, 38-44
Working Paper
Gender Norms and Labor-Supply Expectations: Experimental Evidence from Adolescents
Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Katharina Werner
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8611
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8611
Aufsatz in Zeitschrift
Sweden’s School Reforms to Postpone First Grade to Middle School: A Model?
Truc Nguyen, Lukas Mergele, Larissa Zierow
ifo Institute, Munich, 2020
CESifo Forum 21 (4), 33-36
ifo Institute, Munich, 2020
CESifo Forum 21 (4), 33-36
Monographie (Autorenschaft)
Education, Skills & Labor-Market Success: Microeconometric Analyses Using Large-Scale Skills Assessments
Franziska Bernadette Hampf
ifo Institut, 2020
ifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung / 89
ifo Institut, 2020
ifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung / 89
Aufsatz in Zeitschrift
Bildung in der Coronakrise: Wie haben die Schulkinder die Zeit der Schulschließungen verbracht, und welche Bildungsmaßnahmen befürworten die Deutschen?
Ludger Wößmann, Vera Freundl, Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Katharina Werner, Larissa Zierow
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 25-39
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 25-39
Working Paper
Long-run Trends in the U.S. SES-Achievement Gap
Eric A. Hanushek, Paul E. Peterson, Laura M. Talpey, Ludger Wößmann
2020
NBER Working Paper 26764
2020
NBER Working Paper 26764
NBER Working Paper 26764 / CESifo Working Paper 8111 / IZA Discussion Paper 12971
Aufsatz in Zeitschrift
Patience, Risk-taking, and International Differences in Student Achievement
Eric A. Hanushek, Lavinia Kinne, Philipp Lergetporer, Ludger Wößmann
2020
VOX CEPR Policy Portal
2020
VOX CEPR Policy Portal
Beitrag in referierter Zeitschrift
Educational Inequality and Public Policy Preferences: Evidence From Representative Survey Experiments
Philipp Lergetporer, Katharina Werner, Ludger Wößmann
2020
Journal of Public Economics 188, 104226
2020
Journal of Public Economics 188, 104226
Working Paper
The Impact of All-Day Schools on Student Achievement - Evidence from Extending School Days in German Primary Schools
Arnim Seidlitz, Larissa Zierow
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8618
CESifo, Munich, 2020
CESifo Working Paper No. 8618
Aufsatz in Zeitschrift
How the Coronavirus Crisis May Improve Teacher Quality
Markus Nagler, Marc Piopiunik, Martin R. West
2020
Education Next 20 (4)
2020
Education Next 20 (4)
Beitrag in referierter Zeitschrift
Information Provision and Preferences for Education Spending: Evidence from Representative Survey Experiments in three Countries
Maria Cattaneo, Philipp Lergetporer, Guido Schwerdt, Katharina Werner, Ludger Wößmann, Stefan C. Wolter
2020
European Journal of Political Economy 63, 101876
2020
European Journal of Political Economy 63, 101876
Aufsatz in Zeitschrift
Deutsche sind für mehr Einheitlichkeit und Vergleichbarkeit im Bildungssystem – Ergebnisse des ifo Bildungsbarometers 2020
Ludger Wößmann, Vera Freundl, Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Katharina Werner
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 40-48
ifo Institut, München, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 40-48
Beitrag zu Sammelwerk
Empirical Methods in the Economics of Education
Guido Schwerdt, Ludger Wößmann
Academic Press / Elsevier, London, 2020
in: S. Bradley, C. Green (Hrsg.), The Economics of Education: A Comprehensive Overview, Second Edition, 3-20
Academic Press / Elsevier, London, 2020
in: S. Bradley, C. Green (Hrsg.), The Economics of Education: A Comprehensive Overview, Second Edition, 3-20
Beitrag in referierter Zeitschrift
Discrimination at Young Age: Experimental Evidence from Preschool Children
Parampreet Christopher Bindra, Daniela Glätzle-Rützler, Philipp Lergetporer
2020
Journal of Economic Behavior and Organization 175, 55–70
2020
Journal of Economic Behavior and Organization 175, 55–70