Main Content

Docbase - Publikationsdatenbank der CESifo Gruppe

Detailinformationen zur Publikation

Piopiunik, Marc

The Effects of Early Tracking on Student Performance: Evidence from a School Reform in Bavaria

The Effects of Early Tracking on Student Performance: Evidence from a School Reform in Bavaria This paper evaluates a school reform in Bavaria that moved the timing of tracking in low- and middle-track schools from grade 6 to grade 4; students in high-track schools were not affected. To eliminate state specific and school-type-specific shocks, I estimate a triple-differences model using three PISA waves. The results indicate that the reform reduced the performance of 15-year-old students both in low- and middle-track schools. Further evidence suggests that the share of very low-performing students increased in low-track schools.

01-30

Ifo Working Paper No. 153

Verlag: Ifo Institute, Munich, 2013

Schlagwörter: Tracking, student performance, PISA

JEL Klassifikation:
[I200] Education and Research Institutions: General
[I210] Analysis of Education
[I240] Education and Inequality

Artikelnummer: 12022013153000

Kostenfreier PDF-Download (462 KB)

Eine Vielzahl von Publikationen kann über "Download kostenfrei" heruntergeladen werden. Können Download und/oder Druckversion bestellt werden, wird neben den Preisen "in den Warenkorb" angezeigt. Die Preise werden incl. Mehrwertsteuer, aber ohne evtl. Versandkosten und ohne evtl. Rabatt ausgewiesen. Bei der Bestellung von Druckversionen kann zwischen der Bezahlung gegen Rechnung und Kreditkartenzahlung gewählt werden. Beim Kauf von Downloads stehen die Dateien unmittelbar nach der Kreditkartenzahlung zum Herunterladen zur Verfügung. Informationen zur Bestellung